Iekļaujošā izglītība ir būtiska prioritāte, nodrošinot visiem bērniem atbalsta un vienlīdzīgu iespēju vidi. Mēs īpašu uzmanību pievēršam individuālajām vajadzībām, sadarbojoties ar vecākiem un speciālistiem, lai bērniem sniegtu vislabākos apstākļus viņu izaugsmei.
Atbalsta komanda:
Mūsu iestādē strādā profesionāla komanda, kas palīdz bērniem attīstīt viņu spējas:
- Sociālais pedagogs- E. Magone:
- Palīdz risināt emocionālās un sociālās problēmas, attīsta bērnu prasmes sadarboties un pārvaldīt emocijas.
- Sadarbojas ar vecākiem un pedagogiem, lai izstrādātu un īstenotu piemērotus risinājumus individuālām situācijām.
- Pedagoga palīgs- J.Leimane:
- Atbalsta grupas pedagogu un palīdz bērniem individuālās aktivitātēs, sniedzot papildu uzmanību bērniem, kuriem tas nepieciešams.
- Logopēdi- I. Putka un J. Leimane:
- Strādā ar bērniem, kuriem nepieciešama valodas un runas prasmju pilnveide.
- Piedāvā individuālas nodarbības un sadarbībā ar vecākiem sniedz ieteikumus valodas attīstībai mājās.
- Ārējie speciālisti:
- Nepieciešamības gadījumā piesaistām speciālistus no Rīgas konsultatīvajiem centriem (psihologus, speciālos pedagogus u.c.), kas palīdz padziļināti novērtēt bērna vajadzības un sniedz rekomendācijas.
Vecāku loma un atbildība
Vecāku līdzdalība ir būtiska, lai nodrošinātu bērnam vislabāko iespējamo atbalstu un sekmīgu attīstību. Vecākiem ir pienākums:
- Sadarboties ar pedagogiem un speciālistiem:
Piedalīties sarunās un regulāri sazināties ar speciālistiem, izmantojot eKlase.lv vēstules vai klātienes tikšanās. - Ievērot speciālistu rekomendācijas:Vecākiem ir pienākums sadarboties ar iestādes speciālistiem, uzklausot un īstenojot sniegtos ieteikumus, kas veicina bērna attīstību un nodrošina mērķtiecīgu atbalstu mācību un socializēšanās procesā.
- Nodrošināt bērnam atbilstošu aprūpi un izglītību:
Vecākiem jānodrošina, ka bērnam ir pieejama regulāra medicīniskā aprūpe, tostarp speciālistu atzinumi, ja tie nepieciešami izglītības procesa pielāgošanai. Tāpat jānodrošina bērna dalība pirmsskolas izglītības programmā, lai veicinātu viņa izaugsmi un integrāciju mācību vidē. - Atbalstīt bērnu mājās:
Vecākiem ir svarīgi turpināt pirmsskolā uzsāktos procesus, nodrošinot aktivitātes mājās, kas stiprina apgūtās prasmes, piemēram, lasīšanu, valodas vingrinājumus vai sociālo prasmju apguvi.
Sadarbības modelis starp iestādi un vecākiem:
- Saziņa un informācija:
Vecākiem tiek sniegta detalizēta informācija par bērna vajadzībām, progresu un atbalsta plāniem. Saziņa notiek regulārās tikšanās reizēs un eKlase.lv vēstulēs. - Vajadzību izvērtēšana:
Sociālais pedagogs, logopēdi un pedagoga palīgs sadarbojas ar vecākiem, lai novērtētu bērna stiprās puses un vajadzības, kā arī plānotu nepieciešamo atbalstu. - Individuālā plānošana:
Tiek izstrādāts Individuālais izglītības plāns (IIP), kurā ietverti bērna attīstības mērķi un stratēģijas. Vecāki aktīvi piedalās šajā procesā. - Regulāra atgriezeniskā saite:
Vecāki tiek informēti par bērna progresu gan klātienes tikšanās reizēs, gan rakstiskā veidā, izmantojot eKlase.lv platformu. - Papildu speciālistu iesaiste:
Vajadzības gadījumā bērna attīstības procesā tiek iesaistīti Rīgas konsultatīvo centru speciālisti.