Noderīgas lietas

Bērna skapītī jābūt:

  •  maiņas apakšveļai;
  • zeķbiksēm;
  • zeķītēm;
  • dejošanas čībām ( češkām);
  • maiņas apģērbam ( krekliņš, svārki vai bikses)
  • ķemmei;
  • maiņas apaviem: sandalēm,
  • sporta tērpam ( krekliņš un šorti/legingi);
  • mazuļiem- pamperi
Visas nepieciešamās lietas ir glīti saliktas maisiņā un ir bērnam viegli pieejamas. 

Lūgums sagādāt bērnam mugursomu, kurā likt drēbes un citas lietas, ko nepieciešams atnest vai aiznest no pirmsskolas!

 

5 svarīgi bērna veselības stiprināšanas ieteikumi

pavasarim!

Nupat jau ir sajūta, ka pavasaris klāt, un slimības gan mūs, gan mūsu bērnus liks
mierā. Taču pirmās siltās dienas, kas mijas ar vēsākām un vējainākām, var būt
mānīgas. Ieteikumus bērna veselības stiprināšanai projekta “Daba dziedē” ietvaros
piedāvā “Silvanols”

.1. Piemērots apģērbs. Ne vienmēr tas ir viegli, taču ieteicams no rīta, bērnu, vedot uzdārziņu, uzvilkt biezāku jaku un iedot līdzi otru – plānāku, ar ko pa dienu iet bērnudārzapagalmā rotaļāties. Sasvīšana ir viens no iemesliem, kādēļ bērni tik bieži pavasarī saslimst ar iesnām un klepu, ko pavada temperatūra. Pret slapjumu daudz vairāk pasargā vilnas
materiāla apģērbs, nevis sintētika. Labāk izvēlēties nevis ļoti biezas drēbes, bet gan vairākas
drēbju kārtas.
2. Atpūta arī tad, ja ir tikai iesnas! Iesnas netiek uzskatītas par nopietnu slimību, taču tāsvar sagādāt lielu diskomfortu, tādēļ ļaujiet bērnam dažas dienas mierīgi padzīvot mājās pat,ja nav temperatūra. Šajās dienās dodiet bērnam daudz dzert tējas, kā arī nodrošiniet ar papildus C vitamīna devu.
3. Dažas papildus brīvdienas. Daudzi bērni pavasarī jūtas īpaši saguruši. Tas notiekvairāku iemeslu dēļ. Pirmkārt, tumšā ziema ir krietni patērējusi organisma resursus. Otrkārt, laika periods no septembra līdz pat pavasarim bērnudārzā ir intensīvu nodarbību un mācību periods. Arī pieaugušajiem kārojas atvaļinājums! Un treškārt, pavisam nesen ir notikusi
pulksteņa rādītāju griešana par stundu uz priekšu. Bērniem šī rīta stunda ir ļoti būtiska. Atrodi iespēju samazināt bērnam slodzi un to atkal palielināt pakāpeniski.

4. Vienmēr jāmazgā rokas. Vīrusi un mikrobi dzīvo uz priekšmetiem, rotaļlietām unrokām. Turklāt mikroorganismi var vairoties un saglabāties diezgan ilgu laiku arī ārpusdzīva organisma. Vienkārša, lēta un ātra personīgās higiēnas procedūra – roku mazgāšanapēc ienākšanas no pastaigas un tualetes apmeklēšanas ir ļoti efektīvs profilaktiskais
veselības saglabāšanas līdzeklis.

5. Dodieties pastaigās un jau ievāciet augus ziemai! Dodieties pastaigās pa mežu, garjūru, rīkojiet piknikus dārzā. Svaigs gaiss spirdzinās ne tikai bērnus, bet arī pieaugušos.Šobrīd ir īstais laiks bērniem parādīt, ka, sākot ar pavasari, dabā ir atrodamas vērtīgas lietas– šobrīd ir īstais laiks māllēpju ziedu vākšanai (māllēpju ziedu tēja ārstē klepu), priežu
pumpuru lasīšanai (tie ir fantastisks C vitamīna avots) un bērzu pumpuru sarūpēšanai (tiem

Materiāls tapis MammamunTētiem.lv

 

9 zelta padomi bērna imunitātes stiprināšanai

Laiks ir mainīgs – te sals, te slapjdraņķis. Šādi apstākļi pavisam labi patīk dažādiem vīrusiem, kas novājina bērnu (un arī pieaugušo!) imunitāti. Tomēr ir pavisam vienkārši, bet efektīvi paņēmieni, ar kuru palīdzību organisma aizsargspējas var noturēt labā līmenī. Lūk, padomi!

1. Raugies, lai bērna ēdienkartē būtu iekļauti augļi un dārzeņi! Pasaules Veselības organizācija iesaka apēst vismaz 400 g augļu un dārzeņu dienā. Tas nozīmē piecas porcijas (katra – 80 g) augļu un dārzeņu katru dienu. Domātas ir piecas porcijas augļu un dārzeņu kopumā, nevis no katra veida atsevišķi.

2. Dažādība ēdienkartē! Gatavojot maltītes, jāliek lietā radošums, lai ēdienkarte būtu daudzveidīga – jānodrošina uzturā graudu produkti, zivis, gaļa un citi produkti, lai organisms saņemtu imunitāti stiprinošus vitamīnus un minerālvielas – C, A un E vitamīnu, cinku, dzelzi, selēnu, kā arī nepiesātinātās taukskābes Omega-3 un Omega-6.

3. Lieliska alternatīva – zivju eļļa! Nav noslēpums, ka ne vienmēr izdodas ēdienkartē iekļaut zivis pienācīgā apjomā, tādēļ papildus dod bērnam zivju eļļu. Zivju eļļā ir ne tikai tik ļoti nepieciešamās Omega-3 nepiesātinātās taukskābes, bet arī vērtīgi vitamīni – A, E un D.

4. Neaizmirsti par C vitamīnu! C vitamīna avoti ir citrusaugļi, cidonijas, skābie āboli. No Latvijas produktiem tas visbagātīgāk koncentrējies upenēs, taču labs avots būs arī citas ogas, piemēram, mellenes un dzērvenes. Tāpat ļoti vērtīgs C vitamīna avots būs arī kāposti, jo tie C vitamīnu saglabā pat pēc apstrādes.

5. Liec galdā medu! Medus ir līdzeklis, lai ātrāk atjaunotu spēkus, uzturētu veselību un pasargātos no iespējamām saslimšanām. Medus pozitīvās īpašības, iespējams, slēpjas faktā, ka medus ir ļoti pietuvināts, gandrīz vai atbilstošs mūsu asins sastāvam. Tas rada ķermenī siltumu un kalpo kā nesējs augu ārstējošo īpašību nogādāšanai uz ķermeņa audiem.

6. Imunitātes celšanai izmanto ķiplokus! Tajos ir īpašas ēteriskas vielas, kas rada ķiploka savdabīgo smaržu. Šīs vielas atrodas arī sīpolos, taču ķiplokos tās ir aktīvākas. Vīrusu un gripas sezonas laikā var taisīt ķiploku krellītes, kas sevišķi ieteicamas bērniem: ķiplokus sagriež šķēlītēs un sakarina kaklā vai liek pie gultas. Tādējādi cilvēka organisms pakāpeniski uzņem fitoncīdus, un līdz ar to tiek veicinātas organisma aizsargspējas. Smalki saberztu ķiploku var pievienot dažādiem ēdieniem.

7. Vienmēr jāmazgā rokas! Rokas jāmazgā ne tikai pēc tualetes apmeklēšanas, bet arī pēc veikala gājiena, brauciena sabiedriskajā transportā, āra pastaigas. Vīrusi mēdz būt uz priekšmetiem, kuriem mēs pieskaramies – rokturiem, preču groziem, sabiedriskā transporta sēdekļiem.

8. Fiziskas aktivitātes dabā – pastaigas, slēpošana, nāks par labu veselības stiprināšanai. Turklāt būtiski, lai bērni būtu saģērbti atbilstoši laika apstākļiem – ne par biezu, ne par plānu. Ja vien mājokļa grīda nav auksta, nevajadzētu bērnam aizliegt staigāt ar basām kājām.

9. Miegs un atpūta. Ja bērns jūtas nedaudz apslimis, labāk viņu pāris dienas atstāt mājās. Kārtīga izgulēšanās un atpūta ļaus organismam kļūt stipram un spējīgam cīnīties ar vīrusiem. Tā kā visintensīvāk spēkus organisms atgūst nakts laikā, tad jāuzmana, lai bērns katru nakti guļ vismaz deviņas stundas.

Materiāls tapis MammamunTētiem.lv